КРИВОРІЗЬКІ ВИРОБНИКИ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ ВИЙШЛИ НА ЄВРОПЕЙСЬКИЙ РИНОК (ВІДЕО) |
![]() |
![]() |
Середа, 15 березня 2017, 19:56 |
15-го березня світ відзначає день захисту прав споживача. Рівно 56 років тому президент Сполучених Штатів Джон Кеннеді вперше сформулював чотири основних права споживачів, які і досі працюють у суспільстві: право на безпеку, якість товарів і послуг, право на достовірну інформацію про них та право бути почутим. Про якість продовольчих товарів криворізького виробництва та можливості виходу місцевих товаровиробників на європейський ринок говорили на черговому засіданні криворізького міськвиконкому.
Смачні, якісні і криворізькі. Чотири бренди “made in” Кривий Ріг вийшли на європейський ринок. Заявити про себе і вийти на стабільні продажі змогли криворізькі кондитери, виробники дріжджів та продукції бджільництва. Головний фактор успіху – інвестиції. На підприємствах встановили сучасні виробничі лінії та впровадили системи управління якістю і безпекою продукції міжнародного рівня. Приміром, у компанії “Виробник Плюс” впродовж чотирьох років змогли залучити понад півтора мільйони гривень інвестицій. Гроші вклали у нове обладнання, перенавчили робітників і тепер успішно експортують смачну кондитерську продукцію та планують розширити географію поставок. Загалом у Кривому Розі стабільно працює 51 підприємство харчової промисловості, 21 з них має власні торгові марки. В асортименті місцевих виробників – понад 700 видів продуктів харчування. Наразі крупні та малі підприємства харчовиків дають понад 3500 тисячі робочих місць. Про це на черговому засіданні міськвиконкому повідомила начальник управління розвитку підприємництва Ірина Рижкова. Криворізькі виробники доводять, що місцеве, вітчизняне дійсно може бути якісним, смачним, безпечним та популярним серед покупців. У цифрах та інфографіці у профільному управлінні показали, як у минулому році зростало виробництво харчової продукції у місті. Проте, за останні три роки – виробники все ж “у мінусі”, зазначили у профільному управлінні. Зменшилося виробництво молока та кисломолочної продукції, хліба і хлібобулочних виробів, ковбас та макаронних виробів. Серед причин – відсутність довготермінової державної стратегії підтримки вітчизняних підприємств харчової продукції, високі ставки за кредитами, неефективна податкова база, нечесна конкуренція серед самих виробників та низька купівельна спроможність українців. Влада міста у межах своєї компетенції стимулює та заохочує місцевих виробників, підкреслила Ірина Рижкова. Приміром. Якщо у 2012-му до муніципального проекту “Марка якості Криворіжжя” було залучено усього 8 місцевих виробників, то сьогодні їх вже 20. Профільні виставки, ярмарки, веб-портал як майданчик для потенційних інвесторів, заохочення мережі фірмової торгівлі – усі ці заходи спрямовані на промоцію місцевих виробників. Серед останніх важливих для бізнесу рішень – відшкодування з місцевого бюджету частки кредитів для підприємців та закріплення ставки єдиного податку на рівні 7-11% від мінімальної заробітної плати. У той час як законодавство пропонує максимальну ставку у розмірі 20%. Як зазначив на засіданні мер Юрій Вілкул, влада міста тримає на контролі питання якості та безпеки харчових продуктів, які виробляються у місті. Серйозних претензій немає. Натомість у міському центрі стандартизації та метрології зазначають: місцевих товаровиробників має стимулювати розвиток технологій у всьому світі та усе вищі запити споживачів, які хочуть обирати краще і якісніше. Один з інструментів успішності виробництва та можливості виходу на ринки – впровадження тієї ж міжнародної системи управління якістю і безпекою продукції HASP. Наразі такі сертифікати мають лише 4 криворізьких виробника. Впровадити міжнародні стандарти і великі і дрібні підприємства, незалежно від обсягів виробництва, мають до кінця 2019-го року. На захисті прав споживачів також – оновлений закон про безпеку та якість продуктів харчування. Головна відмінність закону, який діє з вересня 2016-го. Резюме засідання – всебічна підтримка та стимулювання збоку місцевої влади та відповідних структур тих товаровиробників, які орієнтовані на європейські стандарти якості. Усе задля того, аби криворізькі бренди не втрачали популярності у місцевих покупців та виходили на експорт. |